"Mihelyt kész, kopni kezd. Szál szál után válik egymástól és visszaszövődik a semmibe..." Szabó Lőrinc


2010. június 16., szerda

Neked van már Vetlényid?




...hogy ki az?

Vetlényi Zsolt, festőművész

1967-ben született Kaposváron.

Tanulmány: 1991. Magyar Képzőművészeti Egyetem, képgrafika szak.

Díjak: Derkovits ösztöndíj (1994), ARC Óriásplakát Kiállítás, Nívódíj (2000). Eddig 8 grafikai albumot készített.

“Nevet a szíved, nevet a Nap, nevet a hangod, nevet a hajnal, nevet a szemed, nevet az ég, nevet a fogad, nevet a forrás, nevet a fény, nevet egy csillag, és nevetek én. Nevet egy felhő, nevet a füge, liliom szirom, orvosok füve. Nevet a szél és nevet a málna, nevet a barack, és nevet az alma. Nevet az eper, nevet a szeder, szemedben csillog ezerszín tenger, benne fürdik egy nevető ember.”– írja Vetlényi, Üvegszamóca című grafikáján.

Kiállítások (válogatott):
Erdész Galéria, Szentendre (1995); Vincze Papírmeríto Műhely: “Pitypangmező” (1997); Ericsson Galéria: “Rajzok” (1998).


Nem mellesleg pedig osztánytársam volt 8 évig Kaposváron, az általánosban.

Nemrég a Király utcában sétáltam, épp fennt nevezett kiállítását kerestem a Sirályban, amit addigra sajnos már lebontottak. De átelleneben megpillantottam egy régi, fa próbababát a Brezsnyev galéria kirakatában... "Aztaaa, ez tuti, hogy Vetlényi....!" Igaz, Évi, így volt? És odamentünk és tényleg az volt. Egy csodálatos reneszánsz tájkép volt ráfestve, de olyan, amilyet csak a Vetlényi tud. Ma felhívtam, hogy ezt meg akarom venni, jól állnának neki a horgolt, kötött holmik, amiket mutogatok itt a blogon. De már sajna elkelt. De azt mondta, hogy ha szerzek egy ilyen fababát (ő ezt az utcán találta, elhiszed? ...az utcán... találta...) akkor megfesti nekem... Szóval most nekem is kellene egy ilyen fababát találnom vagy szereznem vagy vennem valami antikos helyen. Valaki tud ilyenről? Állati fontos lenne...

Persze az esküvői meghívónkat is ő csinálta, merített papírra.

2 megjegyzés:

  1. Próbáld meg a nagy adok-veszek oldalakon , v. a közeli mindenes piacon.Lehet, hogy nagyobb esély van a megszerzésre, ha kibővited a kört vastag papírmasé technikával készült próbababával, sztem az is kiválóan lehet festeni. Ezt a lehetőséget vétek lenne kihagyni :).

    VálaszTörlés
  2. Én már voltam nála... :)
    Amikor megjelentek a mappái annyira beleszerettem a stílusába, hogy kinyomoztam, hogy ki a festő... Úgy éreztem, hogy rokonlélek, meg kell ismernem, először azt hittem nő, mert olyan finoman érzékeny a stílusa, de egy férfi is lehet ilyen... :)

    VálaszTörlés