"Mihelyt kész, kopni kezd. Szál szál után válik egymástól és visszaszövődik a semmibe..." Szabó Lőrinc


2009. szeptember 6., vasárnap

Hatszögletű granny square és mások / Hexagonal granny and some more


Találtam egy gyönyőrű takarót, vagyis annak fotóját egy blogon, még hónapokkal ezelőtt.

Annyira hatása alá kerültem, hogy elkezdtem mindent gyűjteni a granny square takarókról. Azonban a legegyszerűbb, négyszögletű minta annyira magával ragdott, hogy még nem akarok továbblépni, de eljön majd az is. Addig íme egy gyűjtemény (készen találtam, bocs):


1. Day 49/366, 2. Colcha terminada, 3. Candy colored granny squares, 4. Granny Square Baby Blanket, 5. new craft project, 6. For Jane, 7. granny squares, 8. Granny Square WIP, 9. granny square afghan


Közben egy wekerlei barátnőm nekiállt hatszögletű granny square-t horgolni, először csak egy képet talált, amit felnagyított, majd maga megfejtette a mintát.

(Ide kérek tőle egy képet, türelem...)

Persze közben nem hagytam fel a granny square-k tanulmányozásával, s ma Posy-nál találtam egy újabb, (itt lehet megtalálni) képes munkaleírást a négyszögletűről, és itt Hexagon How-to a hatszögletűről. Julinak ajánlom, persze bárki nekiláthat...
The 4th try című postban elolvashtó Posy küzdelme, kompromisszumai (sajna, csak angolul), a tökéletes fonal keresése, a szerencsés kiárusítás, s úgy tűnik, végre célegyenesbe ért... Remélem egyszer majd el tudja készíteni ezt a meseszép takarót merinó alpaka fonalból is. Akkor majd nyughatatlan, tökéletsséget ostromló lelke végre nyugalmat találhat.

S amit még mindenképpen meg kell néznetek:

granny squares: pt2

5 classic granny square web resources

Akit pedig nem lehet megkerülni: Attic 24.

5 megjegyzés:

  1. Hát igen, a kulcskérdés. Honnan szerzek igazán a kigondolt darabomhoz való, tökéletes fonalat.
    Netről? Hmm, rizikós, lehet, hogy jók a fotó színei, és tényleg finom tapintású, nem szúrós fonalat kínálnak, de azért az az igazi, ha megfoghatom, élőben látom(a posta és egyéb költségekről nem is beszélve).
    Akkor menjünk el itthon a boltba. Jó, de hova?
    Tiszetelet a kivételnek, a legtöbben álválaszték van. Első ránézésre tele vannak a polcok, csak valahogy minddel van valami probléma.
    Az lenne a javaslatom, hogy legyen a blogon vmilyen formában tuti, kipróbált fonallelőhely
    ajánló.

    VálaszTörlés
  2. Nekem van a hatsögekről sémán, hova küldjem?

    VálaszTörlés
  3. Engem érdekel a hatszögű minta. Kaphatok? Lehetőleg magyarul, mert angol(ul) kötés-horgolásban még igen kezdő vagyok. Bár most kötöm az első stólát, aminek megfejtettem az angol nyelvű leírását.
    Előre is köszönöm.
    Ide is fel lehetne tenni, nem? Akkor közkincs lenne.

    VálaszTörlés
  4. Most láttam, hogy nem tettem be a hatszögletű tutorailt, pótoltam. Ezt Attic 24-nél találtam, kipróbálom, lefordítom és ideteszem saját képekkel, közkincsnek.

    És köszönöm mindannyiotoknak az érdeklődést, és hogy ilyen szerettel és figyelemmel kísérítek a KÖR-KÖTŐ-KÖR születését, első lépéseit.

    Fonallelőhelyek... tényleg jó lenne egy lista. Én most eléggé elvagyok a kincsesbányáimmal, mert a projektekhez, amelyeket terveztem most pont ilyen talált fonalak illenek, és azt is szeretem, hogy sok meglEpetés van benne. Másrészt még Finnországben elég jól bespajzoltam... ami persze nem tart örökké, és amúgy sem ér. De ígérem, ha találok még jó lelőhelyeket, közzéteszem. Ha valaki tud jó boltokat, írja meg és kitesszük.

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!
    Boldogan be-benézek a blogodba, nagyszerű, hogy népszerűsíted a kézimunkázást a környezetedben. Tudtok-e arra jó ötletet, hogy a színátmeneteknél miként lehet szépen eldolgozni a fonalvégeket. Én már horgoltam hasonló jellegű stólát, de előbb-utóbb elkezdtek kibújni a végek... :((( Annyira szépek az egysor-egyszín kombinációk, de nagyon félek tőlük! Segítsetek!

    VálaszTörlés