"Mihelyt kész, kopni kezd. Szál szál után válik egymástól és visszaszövődik a semmibe..." Szabó Lőrinc


2009. szeptember 9., szerda

Ötlet: Kezdőknek / For beginners II.


Nagy divatja van az edényfogóknak és mosogatórongyoknak. Igen, mosogatórongyok! Már nem kellene műanyag szivacsot használnunk... Minden évszakra, alkalomra, hangulathoz lehet kötni egy-egy kis négyzetet, mindjárt vidámabb lesz a mosogatás. Majd be a mosógépbe... s máris újra lehet használni. A rongyocskák 100% pamutból készülnek.

Az ötlet és még számtalan minta: Kris Knits, http://krisknits.com/ .

Üres négyzethálóban bárki megtervezheti a maga kedvenc mosogatórongyát. Íme a fenti darab mintája:

6 megjegyzés:

  1. Hétvégén megyünk a Balcsi mellé egy kicsit pihenni, majd viszek magammal fonalat és tűt és kipróbálom. Nagyon felizgattál vele! :)))
    Mutatnál nekem "furfangot" a többszínű horgolásnál (granny square)a fonalvégek tartós eldolgozására?

    VálaszTörlés
  2. Én elhorgolom a végeket. Először egy kicsit messzebb viszem a szélétől, ott meghurkolom, majd a végét átbújtatom, ahol lehet. Ha gyapjúvel dolgozol, az mindig egy kicsit filcesedik, így ott marad, ahova bebújtattam. Hát ennyi, nem tudom ez így érthető-e. Nekem nem szokott később bajt okazni... Próbálkozni szoktam, amíg nem találok megoldást...

    VálaszTörlés
  3. Köszi Gabi!
    Én is valahogy így szoktam, de ezeknél a pici darabos kockáknál, ahol egy szín egy sor, nincs elegendő hely/hossz (pálcika magasság, illetve sor) szépen elkészíteni, vagyis is hogy ne látszódjék a másik színnél... jaj remélem érthető. Készítettem korábban sálat ilyens színes négyzetekből, s azt kellett észrevennem, hogy a használat során több helyen is elengedett a fonalvég.. :((((

    VálaszTörlés
  4. Meghoztad a kedvem a mosogató vagy edényfogó mégyzetekhez. Épp most fejeztem be a másodikat. Hétvégén viszek a barátnőmnek is ajándékba néhányat. Addig még összekötögetek párat.

    VálaszTörlés
  5. De jó ötlet!
    Köszi :-)

    egy kezdő...

    VálaszTörlés
  6. Van horgolás is kezdőknek, láttad? Az ujjatlan kesztyű. Már rengetegen nekiláttak, nagy öröm horgolni és hordani is...

    VálaszTörlés