"Mihelyt kész, kopni kezd. Szál szál után válik egymástól és visszaszövődik a semmibe..." Szabó Lőrinc


2009. szeptember 18., péntek

Horgolt négyzetek összehorgolása

A képek ATTIC24 blogjáról, köszönettel.

Bevallom, én a granny square-t, a un. hagyományos nagyi négyzetet nem hagyom abba 6. vagy 7. sornál, hanem addig horgolom, amíg akkora nem lesz, amekkorára szeretném. Lehet, hogy gyáva megoldás, de nekem most ez tetszik...

Szóval összehorgolás, örökzöld téma. Attick 24 nagyon sok érdekes dolgot mesél és mutat erről, érdemes megnézni. Van, hogy az utolsó körrel már össze is horgolja a négyzeteket, de azért ez nagyon sok figyelmet és előzetes tervezést igényel. Persze van, akinek ilyen a munkamorálja. Én ehhez egy kicsit bohém vagyok. De próbáljátok ki! Íme a két megoldás.

Joining Granny Squares/Nagyi négyzetek összehorgolása


Lehet az utolsó sorral összekapcsolni öket...

Joining Squares as-you-go/Összehorgolás menet közben


Én magam, ha mégis úgy alakul, hogy össze kell ölteni kisebb darabokat, akkor a szellősebb megoldásokat szeretem, ezt meg is mutatom majd.

Itt szerepel a szellős összehorholás is (nekem az ötödik a kedvencem):

Non-sew Methods for Joining Squares and Ways of Sewing Motifs Together


Ez is egy szellős megoldás, sok képpel:

Carina's craftblog: Granny square joining tutorial


Nagyon tetszik az, ahogy Attic 24 befejezi a granny takarókat, én is ezt használom a befejező körhöz.

Granny Blanket Edging/Nagyi négyzet befejezése

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jó hivatkozásokat tettél fel! Megnéztem mind! Bár készítettem én is olyan sálat, ahol menet közben horgoltam össze őket, de most valahogy szebbnek látom a négyzetek utolsó fázisként történő összehorgolását. Továbbra is problémám a színek soronkénti eltisztázása! :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jók a z összeállításhoz a linkek! nekem egyik-másik most nemjön szóba, mert Vki takarójához készen vannak a négyzetek. Azokat a sima összehorgolással fogom összekapcsolni. Amit most csináltam (egy babatakaró sárgából egy nagy négyzet), azt körbedízsítettem egy kagylószegéllyel, ami az utolsó képen van, azt hiszem.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a nagyi négyzet. Tegnap még volt fent egy kép, amin zöld hegyes szegéllyel volt körbehorgolva a széle. Ma sehol sem találom. Esetleg nincs már fent?

    VálaszTörlés
  4. Kedves Névtelen, azt lehet, hogy máshol láttad, mert ehhez a bejegyzéshez több, mint másfél éve nem nyúltam hozzá... Remélem, megtalálod, amit keresel...

    VálaszTörlés
  5. Kedves Gabi!
    Szeretném a segítségedet kérni. Nagyon tetszik ez a nagyiminta, és egy takaró szélére szeretnék készíteni, de nincs leírásom/rajzom hozzá! Esetleg Neked van? Eltudnád nekem valahogy juttatni ha van? Várom válaszod és előre is köszönöm: Orsi

    VálaszTörlés
  6. Kedves Orsi! A link megtalálható a fenti bejegyzésben, Attic 24 blogjából, remek, követhető képekkel, nézd meg újra: http://attic24.typepad.com/weblog/granny-b.html

    Jó munkát!

    VálaszTörlés